fbpx

המדריך המלא לוואטסאפ עסקי: איך זה עובד ולמה זה כל כך מסובך?

המדריך המלא לוואטסאפ עסקי: איך זה עובד ולמה זה כל כך מסובך?

 נחשבת לאחת האפליקציות המוכרות והבולטות בעולם – וכל אדם, גם אם הוא יותר מאותגר טכנולוגית, יכול להתקין אותה בעצמו ולהשתמש בה בלי להסתבך יותר מדי. זו כנראה הסיבה שכשאנשים מבקשים לפתוח חשבון WhatsApp עסקי, רבים מופתעים מאוד מכמה שהתהליך מסובך ולעיתים גם ארוך מאוד.

אז רגע לפני שנדבר על התהליך הזה ועל מה שהוא ידרוש מכם, בואו ננסה להבין למה מדובר בסיפור כל כך מורכב. הדבר החשוב ביותר שכדאי לזכור בהקשר של וואטסאפ הוא שבפייסבוק, חברת האם של האפליקציה הפופולרית, לא רוצים שלשירות האהוב שלהם יהיה גורל דומה לזה של הודעות  ה-SMS. כיום, כולנו מופצצים בהודעות ספאם שהמדינה אמנם מנסה לבלום באמצעות מהלכי חקיקה שונים – אך כיום המצב הוא שקשה להכחיד את התופעה המכוערת הזאת.

בנוסף, בניגוד לשירותים כמו ג'ימייל שמאחסנים את הדואר האלקטרוני שלכם בשרתי החברה, בוואטסאפ מתבצעת העברת הודעות עם הצפנה מקצה לקצה. כלומר, ההודעות לא נשמרות באף מקום חוץ מבמכשיר שלכם ושל האדם שכתבתם לו.

אם מדובר בהודעות של אדם פרטי, שטח האחסון בטלפון החכם בדרך כלל עושה את העבודה, אך כשמדובר בחברה שמטפלת בפניות רבות דרך החשבון העסקי – היא כבר זקוקה לשירות אחסון מקצועי ומאובטח כדי לנהל תקשורת רציפה עם הלקוח באמצעות הכלי הזה.

חשוב להבין שמי שלא פועל בדיוק לפי הכללים ומנסה לעקוף אותם – יכול אמנם לקצר את התהליך הזה – אך ייתכן מאוד שבמוקדם או במאוחר WhatsApp תעלה על זה ויהיו לכך השלכות. לכן, כדאי לעבוד "לפי הספר" ובמידת האפשר להיעזר גם בגורם מקצועי שיודע איך לעבור את התהליך הזה בצורה חלקה ככל שניתן.

אז איך מתחילים את אימות ה-WhatsApp העסקי?

כיום פייסבוק לא מאפשרת לרובנו לפתוח חשבונות WhatsApp עסקיים בהתקשרות ישירה איתה, אלא אם יש לכם חברת תעופה, בנק, או ארגון בסדר גודל דומה. במקום זה, היא אישרה לעשרות חברות ברחבי העולם לתווך בין המשתמשים לבינה. אפשר לחשוב על זה כמו חיבור לאינטרנט – WhatsApp מספקת את התשתית, שירות ההודעות, ומי שרוצה להתחבר אליה צריך לבחור בספק שילווה אותו בחיבור ויעניק לו שירות ותמיכה בכל שלב.

החברות האלו עובדות עם שיטות תמחור שונות ומציעות שירותים משתנים הכוללים בדרך כלל ליווי בהקמת החשבון העסקי, חיבור של WhatsApp למערכות הארגון הקיימות, עבודה עם WhatsApp Business API לביצוע התאמות במערכת שישרתו את צרכי הארגון, תחזוקה שוטפת, טיפול בתקלות ועוד.

אחרי שבחרתם בחברה שמתאימה לכם, תידרשו לבצע אימות לחשבון ה- WhatsApp העסקי, שמורכב מארבעה שלבים:

  1. איסוף נתונים על העסק והגשת הבקשה – בשלב הראשון תידרשו להציג מידע כללי על החברה או העסק לרבות שם, מספר ח.פ. כתובת, דרכים ליצירת קשר ועוד. אם העסק כבר פועל באחת מהפלטפורמות של פייסבוק או חברות הבת שלה, תידרשו לספק גם את מזהה ה-Business Manager שלכם.

זאת כדי לוודא שכל חשבונות ה- WhatsApp העסקיים שלכם, כמו גם הקמפיינים שלכם ברשתות החברתיות מבית פייסבוק, מנוהלים במקום אחד. כך, אם תשתמשו בחשבון ה-WhatsApp לשליחת הודעות ספאם או לביצוע פעולות מפוקפקות אחרות, ייתכן כי הדבר יוביל לחסימת כל המספרים העסקיים האחרים שלכם ובמקרים קיצוניים אולי גם לפגיעה בפרסום שלכם בפייסבוק.

  1. אימות העסק – לפיסיבוק יש מאגר מידע של כל החברות והעסקים הרשומים בישראל, כמו גם במקומות נוספים בעולם. אם העסק שלכם מופיע במאגר הזה, תידרשו לבצע אימות באחת מדרכי ההתקשרות הרשומות תחת העסק – מייל, כתובת או טלפון. אם העסק או החברה לא מופיעים ברשימה או שהפרטים בה כבר לא מעודכנים, תידרשו להציג מסמכים שמוכיחים את קיום העסק וכן חשבונות או מסמכים אחרים שמוכיחים כי הכתובת ומספר הטלפון שאתם מספקים אכן נכונים.

השלב הזה הוא גם הארוך ביותר. הוא יכול לקחת ימים בודדים במידה והכול עובר כמו שצריך, אבל הוא יכול גם לארוך חודש או יותר אם יש צורך להשלים מסמכים או אם המסמכים שסיפקתם נמצאו כלא תקינים או לא מספקים.

  1. אישור מספר הטלפון והפרופיל – לאחר שביצענו אימות לעסק, יש לבצע גם אישור של מספר הטלפון ושם הארגון שרשום בפרופיל. בהקשר הזה חשוב שהשם יהיה תואם לזה שבמסמכים הרשמיים שהגשתם, או לחילופין להוכיח קשר ישיר בינו לבין החברה או העסק שלכם.

בנוסף, בשלב הזה יבחנו בפייסבוק את אופי העסק שלכם כדי לוודא שהוא אכן עומד בכללים שהגדירה החברה. לדוגמה, בחלק מהמקרים חברות שמתעסקות בטיפולים אסתטיים או משווקות תוספי מזון לא יורשו לנהל חשבון עסקי. הדבר תלוי בשורה של קריטריונים שהגדירה פייסבוק בתחום הזה.

  1. הפעלת החשבון – לאחר ביצוע כל האישורים ומהלכי האימות הנדרשים, תתבצע הפעלה של החשבון באמצעות קוד אימות או שיחת טלפון. התהליך משתנה בין ספק לספק אך הוא בדרך כלל לא אורך יותר מכמה דקות.

להכיר את החוקים, להימנע מחסימות

מדיניות החסימות וההגבלות הנוקשה של פייסבוק ממשיכה לעשות כותרות בכל העולם. כדי להימנע מחסימה אפשרית של החשבון שלכם בעקבות הודעות ספאם – חשוב להבין כי החברה מאפשרת לשלוח הודעות ללקוחות תחת המגבלות הבאות בלבד: 

במשך 24 שעות מקבלת פנייה מהלקוח – אם הלקוח פנה אליכם ביממה האחרונה, אתם יכולים לשלוח לו כמה הודעות שתרצו, עם איזה תוכן שתרצו. תוכלו להציע מבצעים וקידומי מכירות, להזמין אותו להירשם לרשימת תפוצה או כל דבר אחר.

יותר מ-24 שעות מהפנייה של הלקוח – בחלוף יממה מהפנייה אליכם, אסור לשלוח ללקוח שום הודעה, למעט תכנים מאושרים באחת מהתבניות שניתנו על ידי החברה. זה יכול להיות עדכון סטטוס הזמנה, בקשה לתשלום, מידע על השירות שניתן ללקוח או כל דבר אחר שאושר בפירוש על ידי פייסבוק.

חשוב להבין שאין חסימה במערכת שמונעת מכם לשלוח הודעות ללקוחות גם בתום 24 שעות, אך פייסבוק מפעילה אלגוריתם מתוחכם וייתכן שגם נציגים אנושיים כדי לבחון את ההודעות האלו ולהחליט אם לאשר אותן. בנוסף, אם אנשים רבים ידווחו על ההודעות שלכם כ"ספאם", אתם מסתכנים בחסימה.

כדי להימנע מכך, מומלץ מאוד להקפיד על כלל 24 השעות וגם לבקש אישור מפורש מהלקוחות לשלוח אליהם תכנים.

צריך לזכור שבהקשר הזה הכוונה של פייסבוק היא טובה – החברה לא רוצה שבעלי עסקים וחברות "יפציצו" אותנו בהודעות לא רלוונטיות ומבקשת לשמור על האפליקציה שלה נקייה ככל שניתן מספאם. זכרו כי גם מבחינה שיווקית, הודעות כאלו עלולות דווקא לפגוע בתדמית שלכם בעיני הלקוחות ולעורר אצלם כעס ורתיעה. לכן חשוב לוודא שכל הודעה שאתם שולחים היא כזאת שהלקוחות באמת מעוניינים לקבל ומספקת להם ערך כלשהו.

ולסיכום – אלו הצעדים החשובים ביותר בהקמת חשבון WhatsApp עסקי:

✓ איסוף נתונים – הצגת מידע כללי על החברה ועל הפעילות שלה.

✓ אימות העסק – השלב הארוך ביותר שמבוצע במייל, בטלפון או בדואר.

✓  אישור הפרטים – קבלת הודעה לאימות מספר הטלפון ושם הארגון.

✓ הפעלה סופית של החשבון – מתבצעת באמצעות הודעת טקסט או שיחת טלפון בהתאם לספק השירות.

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram