5 דרכים חדשניות ומקוריות להגדיל מכירות באתרי E-commerce

rupixen-com-Q59HmzK38eQ-unsplash

מנהלים של אתרי E-commerce מתעסקים במהלך יום עבודה שגרתי עם כמויות גדולות ביותר של נתונים. עם זאת, כל מי שעובד בתחום יודע שהנתון שמתעלה בחשיבותו בכמה רמות מעל כל השאר הוא יחס ההמרה. כדי להצליח לנהל מכירות ברשת, חשוב לדעת כמה מהגולשים שנכנסים לאתר באמת ביצעו רכישה וגם להבין מה בדיוק גרם לכל השאר לנטוש לפני שעשו זאת.

לעיתים גולשים לא באמת מפסיקים את התהליך מפני שהם לא רוצים לרכוש. במקרים מסוימים אין להם זמן, או שהתהליך מורכב מדי בשבילם או שהם פשוט לא מוצאים בדיוק את מה שחיפשו. לכן, חשוב "להיכנס אל הראש" של אותם הגולשים ולהבין מה בדיוק הניא אותם מלסגור עסקה.

אחת הדרכים "לדוג" את הלקוחות המתלבטים ולהגדיל את יחס ההמרה היא להשתמש באמצעי התקשורת הפופולרי ביותר כיום – הודעות טקסט.  בתקופה הזאת, רוב האנשים בישראל משתמשים באפליקציית הוואטסאפ כדי לתקשר עם הסביבה ולמרבה המזל, כל בעל עסק יכול כיום לבנות מערכת אוטומטית למשלוח הודעות באפליקציה דרך Whatsapp Business API – השירות המתקדם לעסקים שכדאי לכם להכיר. 

הנה כמה דברים שתוכלו לעשות עם השירות הזה, כמו גם עם כלים חדשניים נוספים, כדי להגדיל מכירות באתר, לשמר לקוחות קיימים ולוודא שאתם לא מפספסים אף גולש מתעניין שנטש בטרם עת:

1. תזכורות למוצרים שנותרו בעגלה

במקרים רבים, אנחנו רוצים לקנות מוצר מסוים אבל נאלצים לקטוע את התהליך כדי להתפנות לעיסוקים אחרים – עד שלבסוף אנחנו שוכחים ממנו לגמרי. כדי "לתפוס" את הלקוחות שמילאו את עגלת הקניות ולא השלימו רכישה, עסקים רבים שולחים מייל עם תזכורת, אבל הם לא לוקחים בחשבון שלא כולנו משתמשים במייל ככלי תקשורת מרכזי בחיינו.

הנתונים מראים כי רוב האנשים שקונים ברשת, בעיקר כאלו שרוכשים בגדים, מוצרים אלקטרוניים או ציוד לבית, הם אנשים פחות טכנולוגיים שלא בדיוק קוראים מיילים על בסיס יומי. לכן, עדיף להזמין אותם להשאיר גם מספר טלפון באתר ולתזכר בהודעות וואטסאפ או SMS על מוצרים שנותרו בעגלה. ההודעות מגיעות ישירות לטלפון הנייד כך שאי אפשר להתעלם מהן ותוכלו להיות בטוחים שהנמענים רואים אותן ומתייחסים אליהן.

2. ייעוץ לביצוע הרכישה

כשאנשים גולשים באתר שלכם וממלאים את עגלת הקניות, במקרים רבים הם לא מוצאים את המידע הדרוש לקבלת ההחלטה, לא יודעים אם הצבע שרצו קיים במלאי, לא רואים את הדגם הספציפי של המוצר שהם מחפשים או פשוט הולכים לאיבוד בין הררי האינפורמציה וההיצע הגדול. 

במקרה כזה, תוכלו להזמין אותם לצ'ט באתר עם נציג אנושי או לשתף לינק להתחברות מהירה לייעוץ בוואטסאפ. בנוסף תוכלו להציע זאת גם לגולשים שנטשו את העגלה באמצע התהליך ועזבו את האתר. כך תוכלו לוודא שאתם מספקים את כל המידע הדרוש על מנת לקבל את ההחלטה ותסייעו לפתור התלבטויות שמונעות מהגולשים להשלים את התהליך.

3. תיאום שיחת מכירה בקלות

אם רכישת המוצר או השירות שלכם מחייבת שיחת מכירה עם נציג אנושי, אתם בטח מכירים את התרחיש הבא – אתם מנסים לתפוס את הלקוח המתעניין, הוא לא זמין, הוא חוזר אליכם, אתם לא עונים, אתם חוזרים אליו שוב, הוא בדיוק נכנס לפגישה ואיכשהו ההזדמנות מתפספסת ושני הצדדים נותרים עם טעם מר.

כדי להימנע מכך, תוכלו להחליף את דף הנחיתה הסטנדרטי בבוט מתקדם ששואל את הגולש המתעניין כמה שאלות מנחות על מנת שלנציגי המכירות יהיה כמה שיותר מידע עליו ועל הרצונות שלו לפני השיחה. הבוט גם יכול לתאם באופן אוטומטי שיחה במועד שמתאים לשני הצדדים, כך שלא צריך "לבזבז אנרגיה" כדי לרדוף אחרי הלקוחות. 

במצב כזה, השיחה מתקיימת בזמן האידאלי בעבור הלקוח ונציג המכירות, כך שגם הנכונות להקשיב ולשוחח על הנושא תהיה גבוהה הרבה יותר. בדרך זו התהליך הופך נעים, פשוט ונוח יותר לשני הצדדים.

4.  יחס אישי לכל לקוח קיים

כל מומחה לשיווק יודע שתמיד יהיה קל וזול יותר לשמר לקוחות קיימים מאשר להביא כל הזמן עוד ועוד לקוחות חדשים. כיום ניתן לבצע שימור לקוחות באופן אוטומטי – מבלי לפגוע בתחושת היחס האישי שאתם מעניקים למי שרכשו מכם פעם אחת או יותר. 

לדוגמה, תוכלו לשלוח לכל לקוח באופן אוטומטי הודעה בוואטסאפ כשבוע אחרי הרכישה, שבודקת את שביעות רצונו מהמשלוח. אחרי חודש תוכלו לבדוק אם הוא מרוצה מהמוצר עצמו ובהמשך תוכלו לשלוח טיפים ועצות מועילות על השימוש במוצר. אם לדוגמה אתם מוכרים תוספי תזונה, תוכלו לשתף את הלקוחות במתכונים טעימים שיוכלו להכין עם התוספים האלו. אם אתם מוכרים אוכל לחיות או פולי קפה, תוכלו לשלוח תזכורות להזמנה נוספת כשהאספקה עומדת להסתיים. 

כך ניתן לשמר די בקלות את הלקוחות הקיימים, להפוך אותם ללקוחות נאמנים ולוודא שהם לא "יפזלו" למתחרים.

5. עדכון בזמן אמת על סטטוס ההזמנה

אחת הנקודות הרגישות ביותר של רכישות ברשת היא נושא המשלוחים. אנשים תמיד יפחדו שהמשלוח לא יגיע, יתקשרו לפעמים כמה פעמים כדי לבדוק את סטטוס ההזמנה ויחוו דאגה שתלך ותגבר בכל יום של עיכוב במשלוח. 

כדי להפוך את התהליך הזה לנעים יותר בעבורם וגם להפחית את העומס על שירות הלקוחות שלכם, תוכלו להיעזר בגורם מקצועי כדי לפתח צ'ט בוט שיקבל את מספר ההזמנה מהלקוח ויעדכן אותו בדיוק באיזה שלב נמצא הטיפול בה. דרך הוואטסאפ תוכלו גם לשלוח אישורי מסירה ועדכונים שוטפים על המיקום המדויק של ההזמנה בכל עת.

אם אתם עובדים עם חברת שילוח שמכבדת את עצמה, כיום רוב המידע הזה כבר קיים ואתם רק צריכים להנגיש אותו ללקוח בצורה שתהיה נוחה ופשוטה בשבילו. תוכלו להיעזר באיש מקצוע כדי לסנכרן את המידע הזה בקלות עם הודעות הוואטסאפ דרך שירות Whatsapp Business API או עם בוט באתר שלכם. 

גלילה למעלה
Please Change your Country of Residence

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.